2014. március 15., szombat

Kotlik az itáliai tyúkom ?!

Tegnap óta nem száll ki a tojófészekből az egyik itáliaim....
A neten azt írják, nem kotlanak, azaz hogy ritkán,
mesterséges szaporítás szükséges.
Ezzel szemben ez bizony nagyon is kotlik!
Nem vagyok az elrontója, tettem alá
még tojást azokon kívül, amiket már maga alá gyűrt.
Mindenkit megillet az "anyaság".



A kis krédli ügyesen kepeszt a tojásokon.
Láttam, hogy rövid időre leszállt a tojásokról,
elvégezte a dolgát, és szaladt vissza.
Én is így gondoltam, hogy nem szedegetem én le
a tojásokról naponta, hisz mikor elbújik és úgy költ,
akkor is megoldja ezt a problémát vénásan.....
Délután éktelen "sikítás" hallatszott a krédlik felől...
A kis kotló leszállt a tojásokról, és mire visszament
volna, a másik tyúk ráült a tojásokra, sőt oda is tojt.
Ez már nem az első eset volt, mert három
új tojást találtam a fészekben.
Eligazítottam az önkéntes fészekfoglalót, mire a
kotlóska hamar visszafoglalta a helyét.
Nem is értem, miért éppen oda akarnak tojni, mikor
éppen elég másik lehetőség is van?!
Tyúkeszűek..igaz, nem az eszükért szeretjük őket.
Bízom benne, hogy emiatt nem lesz sikertelen a keltetés.