2014. március 14., péntek

Ciceró


Már pár hete külön zártam fajtánként a családokat.
A kettős hasznú tyúkokkal két  kakas van, így elvileg
10-10 csaj jut egy kakasra. A szürke színű "Ciceró",
aki nem akar osztozni, minden tyúkot magáénak akar.
A fekete kakast veri, ha épp akcióban van, rohan és leveri a tyúk
hátáról.
Kakaska rájött, akkor kell csajozni, amikor Ciceró is akcióban van.
Ez működött kb. két alkalommal, utána az önző Ciceró képes volt
akció közben otthagyni a kiválasztottját, csak azért, hogy a másik kakast leverje
választottja hátáról....
Félő, hogy a sok félbehagyott cicere miatt nem lesznek szemesek a tojások,
amiket pedig már gyűjtögetek a jövő heti keltetéshez.
Kitaláltam, hogy Cicerót elzárom 24 órára....
Ma hajnalban, munkába indulás előtt aztán kiengedtem.
Úgy rohant a tyúkjai közé, mint egy hadvezér, először jól elagyabugyálta a másik
kakast, majd legszívesebben három tyúkra ugrott volna egyszerre :-)
Ez konkrétan úgy nézett ki, hogy egynek a hátán volt,
és biz'isten mondom mindkét szárnyával
húzott magához egyet-egyet :-D
Korán reggel hangosan röhögtem....
Ilyet még nem láttam !




Nincsenek megjegyzések: