2014. január 7., kedd

Brahma 2014

Tavaly pünkösdkor kelt brahmaim gyönyörűek lettek.
Jó arányban keltek, 10 jérce és 5 kakas.

Sajnos eddig még csak három tojást produkáltak....








Két hete beszereztem hozzájuk az új fiút is.

A tyúkok először idegenkedtek tőle,
de aztán megoldották :-)




Két napja megint volt egy tojás a fészkükben,
ott is hagytam abból a megfontolásból, 
hogy talán kotlásra ösztökéli valamelyiküket. 
Aztán egy óra múlva, mikor megint bekukkantottam a fészekbe, a tojásnak 
se híre, se hamva, nyoma nem volt!
Ekkor szöget ütött a fejemben, hogy lehet, már eddig is tojtak a pipik,
és egyikük meg is ette rendszeresen.
Ki kell nyomoznom....és aki ilyet tesz, fazékban a helye!
A múlt héten levágott kakas 5,60 kg volt konyhakészen.

Ma megint volt tojás a fészekben...
Megnehezítettem a kakas bejutását a tojófészekhez,
nagy mérete miatt nem volt nehéz.
A tojást bőrszerű, puha héjjal találtam.
Az eddigiek fiasak voltak, kíváncsi vagyok, ez is fias lesz-e.
Azért kaptak mész grittet megint.

Nincsenek megjegyzések: